BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Segalanya bermula disini

adalah ruangan cheryta cha tentang kehidupan

Segala perasaan,

segala peristiwa,

segala kenangan,

akan cha coretkan dalam ruangan

Suara hati cha.

Selasa, 23 November 2010

tak terima...!

sume kerana cha terus terang..
bile berterus terang , ade pihak tidak terima..
bile kite tidak berterus terang nti ade yang kate bohong plak...
da berterus terang ade saja yang tidak kne...
buat nie salah, buat itu salah..
kesan dri berterus terang..
aduhai..sush la..
nak jge pihak lain.??? urmmm blum tntu pihak uh nak jge aty cha..
tahu nak jge persn dia je..
letih taw x..
pe yang cha kne buat..?????
kadang2 kite ada privasi sendiri..
xperlu sume perkara berterus terang..tapi de pulak sestgah pihak xley trime..
kne berterus terang...
bia kite suruh dia berterus terang..
xmgkin bole..WHY ??? kata nyer biala rahsia..
banyak la alasan..
sebenarnya xperlu kita nak ikut kata owg lain..
kita ada cara kita sendiri..
follow mengikut pendirian diri..
itulah hak diri yang perlu dihormati..
masing2 ade cara tersendiri..
maaf kan cha jika de sestgh perkara cha perlu berdiam tanpa kata..
tapi jika acha berterus terang kepada kamu tentang sesuatu hak...simpan la ia sebaik mungkin..
hormatila pe yang diperkatakan..
dan yang paling penting jangan mempertikaikan pe yang cha katakan..kerana cha sedang berterus terang..
bile cha berterus terang cha tidak akn ambil kisah tentang perasaan kamu...kamu nak sakit ati..nak marah..
itu hak kamu.cha sama sekali tidak peduli....janji cha sendiri be honestly my self..
cha thu pe yang cha buat...

maafkan sye..!

cha nak mohon maaf kepada sume yang mengenali cha.

cha tahu de sesetengah pihak tidak senang dengan cara n tingkahlaku cha

cha akui cha banyak kelemahan diri yang harus diperbaiki.

cha jika boleh ingin senangkan hati sume pihak..

.xmo de yang terasa hati..

tapi cha gagal uat uh sume..

cha nak kamu tahu cha bukan jenis yang keras hatinya..

biasalah manusia tidak lepas dari melakukan kesilapan.
 
apapun...selagi kamu kawan cha...

selamanya kita bersahabat..

yang lepas biarlah berlalu..

.yang akan datang harap kita akan terus maju kehadapan..

kadang2 kita berada diatas, dan kadang2 kita berada dibawah..

salam sayang dari cha....

Sabtu, 20 November 2010

kenapa ??

kenapa!!

cha nak bekerja ??

cha nie teruk owg yer..
dulu anggap idup nie senang jew..
bile sush teraba2 nak cari kesenangan
cha tahu hidup owg sush..
agypon baba sllu ckp cha nie xakan hidup sush..
ermmm cha alik jb cha lau ley xmo gne duit baba or uly..
cha nak cri duit sendiri...
cha start mula kje time after f6 keje yang betol2 la.
.at rasamas..dlu tkut nak kje, 
skrg nie kerja je ley tolong cha tambah duit untk tampung perbelanjaan cha at u nie.
.nak bergantung pat ptptn..
memg xckupla..agy stu y cha nak kje
..cha nak bli camera idaman cha..de la simpan2 skit untuk bli,tp masih xcukup..
.xpela cha slow2 jgn gelojoh ye..
cha tahu uh mahal..tp cha minat..sgt2...
cha kje gan uncle at pekan uh..mereka baik gan cha..
owg cina lau percaya, kite kne jage..sekali tipu, jgn harap la nak tnjuk muka...
mereka pon amik cha jdi ank angkat mereka..
cty sem nie cha trus kje..da ckp gan baba..baba on sja.!
YEAH !!
urmmm..syok.!

cha nie keras atie ??
 urmm..memg sengaja..
lau lembut, ckp cha nie minah men layan jew.
sekarang nie cha sush nak terima someone yg special..
xperlu an agy kot..
kawan2 suda..cha dulu dgr je n ikut kehendak owg..
nak membangkang sush kot dlu....msg2 uat hal masing..
tp xkisahla...cha ok je..nak amik aty maafla cha bukan yang dlu.
nak kawan,kawan..xnak da..
lau dipk an perasaan org memg xsuda2..
janji cha tahu sape cha..
cha memg keras aty.
uh yang pasti..
walaupon cha tahu keras ati cha nie 
sampi ble cha nak cmnie..
 
cha uat perangai melampau ???
 cha bukan sengaja..
cha nie memg ayak ragam..sampai owg pon xfaham.
sampi de yang kata cha nie sllu uat perangai..
ermmm maaf kan cha
cha memg sllu buat silap..
memg diakui.
cha nie jenis lau cha nk an somthng, cha nak jugak..
le terima jika xdapat, tapi diam jela pas uh..
cha lau marah memg buruk..
tahan la telinga sape yang dgo..
tpi cha tkut ble owg marah2 cha..xsuke..!
hahhaa
xadil an..tahu !

cha xley terima owg len ??
 memang cha xley terima owg len..
cha penat la.
dulu cha de kapel gan someone nie
smpi btl2 yakin dia milik cha..
ayak yg dia ajar tentnag cha,
dia lebh tua dri cha de la 13 thun..
kawan da lame.
sush n senang bersama.
cha selesa gan dia.
wlpn dia guard cha pe yg cha uat
cha tahu dia nak jge cha,xnk cha sosial.
tp cha xsuke dlu sbb dia tellu kong2 cha..
dgn dia uat cha ilang sabar..
tp bile da xbersama gan dia..
terasa indu at dia..
walapun dia tunangan owg skrg..
cha ley terima kenyataan..
tapi sush tuk cha lupakan
ayak kenangan cha gan dia..
nak cri yang sme gan dia..
mustahil..
manusia uh berbeza2 watk n perwatakn yer..
apepon cha still syg dia..
wlpn dri jauh sja..
cha doakan yang terbaik untuk dia.
sampai skrg cha sush nk trime owg len.
uh yang pasti..
agy stu cha trauma gan chenta yang lepas..
bile betol2 dia lak yg xbtol..
argghh..sakit aty lau nk cter..
ayak..!
 
cha sllu tanggung kerja ??
 ermmm memg pon..suke uat kje last2 minit.
cha sellu ckp ermmm mase de agy.msih sempat buat..
tgk2, xmenyempat nak buat..
bile lambat..mula la gelabah.
ape2 je cha nie.
tapi kje cha pasti cha buat walpn lambat..
hasil yer xtahu la..
cha ne ley nilai diri sendiri. 
 
cha jadi pemals ??
sem nie memg la..xtahu kenapa..
ayak sangat men2..
berjalan je...exam nie pon urmmm..
xtaw la pe cter..nie pon mgu dpn nak exam 22hb.
tp still mghadap lappy, buat blog..
pe nak jadi la cha nie..
cha pemalas bkn sbb owg len,memg dri sndiri..
cha cube xjdi sorg yang pemalas...
berusaha..yeah!!.

cha sllu marah2???

cha akan mara bile owg xfham pe yang cha ckp..nak ikut kata dia je..
cha akan marah bile owg tgi suara gan ckap..y xley ckp leklok ka??
cha akan jadi marah bile owg pk bkn2 pasl kite sdgkan kita xbuat pon pe yang disangkaan.
cha marah gak bile cha dpersalahkan padahal bukan kesilapan uh dtg dri cha..
cha akn jdi marah bile cha ckp, owg uat xtahu..
cha akan mara bile pe yang cha nk cha xdapat..
urmmm..
cha marah bile owg kedekut ilmu gan cha.
urmmm..
sume mara...cha suke marah2.>!! 

cha suke ??

 benda classic.
suke tempat yang tenanag
main bowling
karaoke.
jungle tracking
segala aktiviti mencabar..
suka melancong.
suke mek gambar.
ske kumpul gajet.
cha akn suke benda yang cha minat...
cha akn suke bile owg layan kerenah cha..


Jumaat, 19 November 2010

Tanggungjawab...!.

ary uh keadaan agak tertekan..
cha dan deqnie buntu nak cari jalan penyelesaian..
tapi kami bincang n uat kata putus,
KAMI AKAN LAKUKAN..
malam uh jugak kami nak p satu event
event uh agk menarik..
tapi disbbkan hal nie, terpakse kami lupakan..
bermula operasi start kul 8 hingga larut malam gak
hanya semata2 nak setle an sume kerja untuk nak sedapkan aty beberapa pihak
dan xmhu mereka sush ati...
xnak pihak berkenaan ckp kami nie hanya main2 sahaja..
berbagai usaha kami lakukan untuk menyempurnakan kerja kami..
kami berikat pwt pada malam uh kerana kami dahulukan duit kamu..
cha tgl rm2 je at purse deqnie tgl rm1..urmmm
sedih gak la..
xde pon yang tanye kami cmne kerja yang dilakukan..tahu2 nak selesai.. 
at least follow up..tht all
tp xpela...cha tulis nie pon bukn nak cakap pe..
hanya luahan semata2..
bnda da lepas..
cha nk ckp cha thu de bebanan dibahu cha...cha akan galas ia selagi cha setia gan kalian..
cha memohon maaf jika de kesilapan dipihak cha...JIKA xde maslh d'phak cha, kita xde bersush payah nak cari duit untuk uat pembayaran uh semula..
tp alhamdulilah semua yer suda selesai.
saya sayang kalian..
as myfamily at usm..





Pengalaman....


ermmm pengalaman....
di johor bile eid ul adha disambut biasa2 sahaja...
selama cha at jhor pon xdela semeriah ary rye pose..
tp thun nie cha n rakan2 beraya di kdah..
nak merasai suasana disane...
cha ley ckap berbeza sgt2 sambutan eid ul adha di kedah..
cha sampai kedah dalam tghari..
aktiviti cha penuh gan uat persiapan untuk raye..
cha 1st time uat ketupat palas....jadi taw..!!..
pas nie jgn pandang cha sebelah mate...ckp je..
hahahaha....blaja uat rendang daging....jenohh nak tgu bile kering....uhuhuh..
.tapi seronok..
ermm pastu cha masak ayam masak merah...huhhuhuhu...suke2..
sedap gak..kemudian cha mask tom yam..
wow!!...ayak gile..al mklum la cha nie xpenah mask bgi hidgan yang ayak.....
.malam rye da ciap sume...
malam kuo p ikut akak p bli bju rye ank yer.
.meriah yer..
siap de bazar bju rye,kuih rye.....
da mcm nak smbut rye pose..
.seyes cha ckap terasa meriah yer...
errmmm time uh mula la indu at baba n uly...
mereka taw cha beraya di kedah..
cume pesan baba, jge diri leklok tempat owg...
.jgn risau ye cha da jdi ank yang baik..xbuat bnde2 yg xsenonoh..hehehe..da beso la baba..
alik penat tydo pon sampi xde mimpi..
sok pagi yer..bangun agk lambat tp sempat tolong kuarge kawan uh siap2 an makanan...
lepas dywg solat...mula la ramai yang datang.
.cha n kawan2 da siap mandi, kai bju kurung...hehehehhe...
yg kelakar yer..lepas yg laki alik solat, de sesi bermaaf-maafan...tpi nie realiti.
..lau at johor, mne de..jika de pon xramai...
.cha n kawan pon bermaafan antara mereka..malu..!..
tpi uh yg diname an pengalaman..
lepas makan2....cha ikut kuarge mereka beraya..
.tahu x penat ye YA ALLAH...
ayk la gak p beraya umah owg..da mcm rye pose.
..memg beza...lau at sne siap bagi duit rye taw..tp cha xdapat la sbb da beso.hehehe
sume umah yang p, 
makan ketupat palas...sampi pwt nie da xlalu nak makan.
..mereka xde buat ketupat nasi..
ketupat palas uh dimakan gan rendang dging,
ayam mask merah,
ayam mask cli padi
...makan cm uh la.
.cha gak makan ketupat cina.
korang da penah makan ??? 
try la..sedap..hehehe senang cter ayak makanan pelik yang cha makan.
.tapi ..........
berbaloi seronok beraya di tempat owg..hehehhe.
.cha stu malam je at kedah..
sok ptg yer alik....dalam kul 3 cha gerak alik ke usm..
yang seronok yer.
..cha nie suke tempat yang tenang...kawan cha melayan kerenah cha..
dia bawak cha p bendang...
suke2..
.de la amik gambar ckit...
.dulu nak sgt amik pic at ctu.
.tpi xkesempatan..tap skrg cha dapt gak amik pic at ctu....
cha nak ckp at cni...
sume tempat xsame suasana yer...
pengalaman mengajar kita sedikit tentang kehidupan...
seronok yer 
eid ul adha tahun nie...



Ahad, 14 November 2010

Let me be Myself

I guess i just got lost
Bein’ someone else
I tried to kill the pain
Nothin ever helped
I left myself behind
Somewhere along the way
Hopin to come back around
To find myself someday
Lately i’m so tired of waiting for you
To say that it’s ok, but tell me
Please, would you one time
Just let me be myself
So i can shine with my own light
Let me be myself
Would you let me be myself
I’ll never find my heart
Behind someone else
I’ll never see the light of day
Living in this cell
It’s time to make my way
Into the world i knew
Take back all of these times
That i gave in to you
Lately i’m so tired of waiting for you
To say that it’s ok, but tell me
Please, would you one time
Let me be myself
So i can shine with my own light
And let me be myself
For a while, if you don’t mind
Let me be myself
So i can shine with my own light
Let me be myself
That’s all i’ve ever wanted from this world
Is to let me be me
Please would you one time
Let me be myself
So i can shine with my own light
Let me be myself
Please would you one time
Let me be myself
So i can shine with my own light
Let me be myself
For a while, if you don’t mind
Let me be myself
So i can shine with my own light
Let me be myself
Would you one time… oooh
Let me be myself

Jumaat, 12 November 2010

Satu Impian...

Disini aku mencari,
akhirnya aku temui,

kuntuman asmara berbunga dihati,

kau dan aku berjanji,

dan kenapa sukar,

apa yang dicipta terbalas tamparan manusia,

dan mengusik hati berserah rasa sebalik kilauan mutiara

inilah erti pengorbanan,

kasih yang ku berikan,

kisah hidup yang masih panjang,

mencari jalan kesudahan...

......satu impian.....



* untuk mengapai impian yang kita inginkan bukanlah satu perjalanan yang mudah,
ia perlu seiring dengan usaha yang gigih,
kesungguhan diri untuk memperbaiki diri..
sejauhmana dan setinggi mana impian kita, 
percaya bahawa diri, 
kita akan dapat memilikinya walaupun ada halangan menimpa...
dugaan akan sentiasa ada....
akal yang telah diberikan kepada kita gunakan la ia secara bijaksana,
bagi mengatasi setiap permasalahn dalam diri...
tidak salah kita menjadi sang pemimpi yang sentiasa beranggap
kita akan gapai segala impian yang kita ingin..
walaupun kita sendiri tidak pasti ianya akan berlaku dalam hidup kita mahupun tidak..
semangat yang lahir dari hati yang suci dan niat yang ehlas,
akan lahirlah segala kekuatan diri dan akan tenggelam kan segala kelemahan diri
moga segala impian yang diinginan tercapai..
itulah pegorbanan yang kamu lakukan... 
kejarlah impian itu...

Rabu, 10 November 2010

Buat adikku...

acha,
mama dan baba puas menuruti hajatmu,
bekerja keras tanpa jemu,
semata-matauntuk membahagiakanmu,

tapi....
pernahkah engkau membalas,
malah engkau pandai memeras,
sedangkan mereka tidak pernah mengharap belas,
cuma mahukan engkau tidak tertindas,

asha,
jangan sesekali kau jemu dengan kehidupan,
pastikan diri penuh dengan pedoman,
yang menetapkan hanya tuhan,
barulah hatimu kan tenang dan aman,
mama dan abab akan berasa tenang,
melihat anaknya yang tahu berperanan..

asha,
bukan mudah menjadi senang,
bukan susah untuk menjadi susah,
tidakkah engkau melihat airmata mama yang bergenang,
mengharap engkau tidak lupa tentang kehidupan dan balasan,
tapi....
engkau tetap dengan keluh kesah sehingga menyebabkan mama semakin resah..

asha,
ingatlah pesanan abangmu yang menyayangi dirimu,
balaslah pengorbanan mereka dengan kejayaan,
janganlah engkau sesal dengan sikapmu yang pasti sesalmu tidak akan berguna,
bila engkau dibalas dengan balasan yang serupa,

fahamilah wahai adikku,
tiada siapa yang mahu dirinya dikecewakan..
jika kita ditempat mereka,,
pastinya kita merasakan kepahitan mereka,

oleh itu,
kenangkanlah jasa mereka,
pastikan kita merasa kepahitan mereka,

oleh itu,
kenangkanlah jasa mereka...pasti lahir perasaan bahagia,,
bukan sahaja didunia, diakhirat ALLAH akan membalasnya...
kamis sekeluarga selalu mendoakan akan kejayaanmu dimasa hadapan....
belajar...belajar....belajar....wahai adiku
NOR SHAZWANI NAZARA..


Hasil pena abangku :
MOHD NAZRI NAZARA.
 27.oktober. 2004


* kata2 semangat nie abang cha bagi ketika cha tingkatan 3...time uh cha akan nakal, sush nak dgr kata..
.
* kata2 niela cha pegang hingga sekarang.....
* cha tahu cha ank yang nakl, keras kpala...ayak menyusahkan keluarga...'tapi cha janji cha juga yang akan bantu keluarga nie....cha kesal kerana main2 dahulu....
* mereka sellu kata cha tidak akan hidup susah seperti mereka....sedih..
* cha akan bgi keselesaan kepada mereka...walpn cha de hlgan..cha xkira...!
* cha xnak mereka sush....even at u pon cha ayak menyusahkan mereka....huhuhu...
* terus terang cha cakap.....setiap kali abang cha bgi msge at cha, setiap uh jugak cha menitiskan air mata,,
setiap kata2 dia bermakna dan membuat acha berfikir panjang tentang kehidupan..
* walaupon dye xsekolah tinggi, tp ramai yang tidak tahu, sebenarnya bukan tidak bijak yang disangka...menerima tawaran ke IPTA, tetapi menolak kerana keadaan keluarga yang ada masalah.
* pengorbanan dia untuk melihat cha berjaya.....
* cha xtaw sape agy yg mampu buat sprti dia...
* cha mendoakan dia dapat pekerjaan yang baik...
* kepada sesiapa yang melihat abangku tidak sebijak kamu, acha ingin beritahu kamu...jangan melihat sesorg kerna status akademik yer, tp lihatlah dri budi pekertinya....
* cha syang abang sgt2....

Isnin, 8 November 2010

sukasukie....

Jalan2 sahaja
mane2 tempat kami pie,selagi pari2 biru sihat..

  


di pantai qbay
* di cni kami sllu datng tiap petang,evn buzy mesti pie tempat nie..
* macam2 de jual at cni.
* angin kuat,tmpat tenang...

  

 study at kfc,sg dua
* lau at blik konfem on9 je
* alar bli cheezy n air je..
*dapat la stdy wlpn bising
*ok je

  makan pizza hut
* de owg belanje.
* seronok sbb de my fav wing honey
*tengs 2 mereka yang taja makanan mlm kami



 pie taman rama2
* best tempat yer..
* tempat nie dekat gan teluk bahang
* geram tgk rame2,tangkap2 xdapat...huh!

  
pie under bridge
*ari uh uat bbq at cnie.
*lau nak mancing n camping pon ley.
*view cantik, sllu yer mereka suka mek pic at cnie..


 pie ke negeri KEDAH.
* pie bukan suke2,btol an pari2 biru..
*perjalanan dri pulau ke sg petani amik mase 1jam...
*seronok...tapi dtg sne de hal tertentu je...



pie pantai merdeka
* seronok.
* 2nd time pi cnie..
                           

 lepak depan queenbay
* ermmm jarang tempat nie nak kosong.
* snetiase penuh.
*boleh la tuk lepas an tension.
de bundle uh yg syok.


 jalan2 nek feri
* berebut dengan kete..
*same je bile kita nek feri tnpa kenderaan.
*santai









pie village mall,sg petani kedah
* amin jdi driver kami.
*ermmm nak pie karaoke..
*jalan2 sekitar sane

pie umah p.ramlee.
*syok.
*cari sendiri tempat nie,men redah je.
*dekat je gan USM.

Harapan diriku

ku nyayi d tepian pntai..

burung charmar berterbangan....

seakan mereka bertanyakan ...

mengapa ku masih keseorangan..

ombak laut yg menderu...

sampaikanlah oh rinduku..

kepada smpai bila kan ku tunggu oh ksihmu..

andainya engkau tahu..

aku rindu kepadamu..

walau bumi bergergar .

ku kan kekal bersama mu..

biar msa berputar..
 
usia pun bertukar..

namun hatiku xpnh pudar.
 
..usah kau gusar

ku kan kekal bersamamu..

itulah harapan driku....... 
  

Hanya berserah

Chenta

kerana itu uat cha smakin trauma,
bagi cha chenta nie hadir bukan kerana terpaksa,
dan memg wujud dalam diri semua owg.
dulu cha terlalu yakin dengan perasaan chenta,
tp bila memahmi cinta sebenarnya tidak selalu yer indah,

Sekarang,

tiada keyakinan terhadap cinta yang bakal datang,
cha tahu masih terlalu muda untuk cha ckp tentang cinta
tapi cha juga ada keinginan untuk memiliki cinta yang benar2 indah,

Kini

cha memberi laluan kepada diri cha sendiri,
tanpa cinta cha masih lagi boleh berpijak dibumi yang nyata,
'cha xnak terlalu mudah mengambil seseorang,
selagi kita sendiri tidak bersedia dengan pe yang kita nak ambil,
pikirkanlah perkara yang lebih penting

Dulu,

cha taw cha nakal,
biasalah budak bru nak naik
men2 dengan perasan owg..
tapi bila menyedari persn tidak boleh dipermainkan,
lantas cha membuat keptsn untuk berubah
tidak menjadi seperti dhulu.
mengenali seorang lelaki,
menerima dia seadanya tanpa cha mempersoalkan 
siapa dia,
taraf pelajaranyer,
latar blakng keluarga,
sume uh cha xpandang
cha berterus terang dengan family tentang dia..
tapi bila cha suda btl2 untuk bersama dengan dia
dia pula bermain2 dengan cha..
balasan agknya..
tapi xpela cha belajar sesuatu kesan dri itu.
cha xsalah an sape2.
masing2 de kelemahan
hanya cha mendoakan yang terbaik untuk dia

Sekarang

cha tahu de yang menyanyangi cha,
cha menghormati sume uh,
cha tidak halang perasaan yang wjud,
tapi cha harap insan itu memahami cha
knl aty budi cha
knal bukan amik masa 2 or 3 bulan
mgkin bertahun
cha xnak bagi harapan ape2
cume bersabar dan percaya ketentuan illahi.
lau de jodoh kita,adalah
jika tiada mungkin ada yang terbaik untuk acha dan kamu

Sekarang

cha kembali kedunia acha sendiri,
tapi cha percaya akan datang sorng laki yang mencintai cha sepenuh atynya
cha akn menunggu dia.
siapa dia cha tidak pasti,

Hanya berserah
berserah kepada pecipta kita yang lebh mengetahui segala-galanya..
.


Ahad, 7 November 2010

Untuk kamu


hari ini hari first kamu exam..

semalam kita stdy same2..

seronok dgr owg karaoke..

acha dan kamu ketawa dan gelak tawa melihat telatah makcik2  n pkcik2 yg nyanyi..

tapi acha tahu kamu risau esok dgn peperiksaan kamu..

hati mula risau melihat kamu..

ermmm mengharap kamu boleh menjawab exam dgn mudah..

kita pulang lewat..

tgu ujan bru nak alik..
hehehe..

sambil pulang kita nyanyi lagu same dengan riangnya..

acha tahu deqnie nak ilang sume tekanan..

kamu sentiase kata ok...tp...
saya knl kamu..
tp acha uat xtahu kerana xnk kamu makin risau..

kamu tydo cepat malam tadi..

kamu tido dengan nyenyak...

sesekali melihat kamu sedang tydo , acha berharap kamu boleh jawab exam sok..

awal pgi tadi...kamu bgun awal...

ermmm lega rse aty..

acha bgun dengan harapan nak teman kamu stdy..

biasa yer lambt bgun tp pgi nie,cha bgun cpat.

cha uat kamu sarapan walaupn hanya air teh panas...

dengan harapan kamu isi perut kamu sebelum p exam...

xnk kamu p exam dlm keadaan pwt kosong..
urmmm...

td before kamu p...
acha tgu deqnie nak trun blok saing2 untuk pergi menemani kamu.

bile da nak sampi at tangga..

acha say gd luck..

kamu salam tangan acha..

terharu yer saya..
kerana acha tahu deqnie memerlukan semangat sahabat kamu nie.
.
melihat kamu melangkah pergi..
dengan airmata sayng acha kepada sorg sahabat.

acha nak deqnie tahu cha sellu mendoakan kejayaan kamu..

kerana kamu pernah memberi acha seribu satu pengertian
tentang hala tju acha disini...

cha doakan kamu dpermudahkan menjawab peperiksaan sayng..
kamu sahabat acha....

*kepada kawan2 acha yang sedang menduduki exam pada ary nie dan ary seterusnya,
acha nak wish gd luck 4u'all...
cha thu kamu semua boleh uat yang terbaik dan tahu pe yang perlu kamu lakukan..
.doa acha agar kalian dpermudahkan segala urusan...

Isnin, 18 Oktober 2010

Pengerak inspirasi...





     MEREKA JANTUNG ATY ACHA...

sebelah kiri ( Nor Shazwani Nazara@acha ), 
tengah ( Nazara Ismail@baba ), 
sebelah kanan ( Mohd Nazri Nazara@uly )
tiada dalam gambar (mama@Rusnah Selamat)..cha xpernah lupe mama...miss ue ma..

  
~its mydad..
 ~melayan semua kerenah ank2 yer..
 ~tak pernah mara anak dye, wlpn ank buat salah...prinsip idup dye "cakap sekali,faham2 sendiri "
 ~menghormati life anak2..
 ~xsuke owg bohong dye.....(cha la uh sllu bhong dye)tp skrg xuat da..
 ~memahami minat ank2....
 ~xmo melihat ank sush....
 ~ley masuk gan sume owg..
 ~yg penting tiada penganti bgi tempat dye..

*mama pulak da lme meninggalkan kami..
  mula2 perpisahan uh,cha,baba, uly masing2 uat haluan sendiri..kami xsependapat..masing2 mendiam an   diri..n bermulanya kami rapat sebagai seorg rakan apabila cha terbaca satu note yg baba tulis
" aku mahukan kasih syang anak2 sebagai penganti isteri tercinta."
bila terbace barula kami sedar baba memerlukan kami berdua....sejak itu kami semakin rapat...n berkongsi minat yg same.tp lau baba nak kawin len,xde maslh cha on je...cian tgk,sape nk jge mkn minum baba t..sebagai seorg ank selagi cha idup cha akan jge...cha xmola kehilangan owg tersyg..ckup la cha yg rse kehilangan mama....sedih yg tiada kata...


~uh abg cha..
~xayak ckp..
~bertanggungjwb..
~melayan kerenah cha..
~apa2 cha cerita at dye dulu bru baba...hahaha..
~lau cha da berjaya nty,cha nak tolong dye...sbb cha tahu dye sush kerana cha,memberi segala kemewahan kepada cha,walupn dye de halagan..
~pernah sekali bergaduh besr time bru2 kehilangan mama....
~kawan paling rapat yg cha de..
~sume owg ingat dye lemah,tp bagi cha dye seorg yang kuat,tabah bile hadapi maslh..lau cha pon xley jadi cm dye..
~cha xsgup tgk dye sush.....insyaALLAH akn cha penuhi segala kemahuan dye bile cha sudah berkerja..
~nak sush n senang same..
~cha akan mengis setiap kali msg yg dye bagi at cha...kata2 dye uat cha berfikir panjag tntg kehidupn...
~dye bukan jenis yg suka menghabiskan mase dengan sia2...

DOAKU UNTUK MEREKA
*ya ALLAH....bagilah mereka kesenangan didunia n diakhirat..
*permudahkan segala urusan mereka.
*berikan hidayah dan tunjukkan mereka jalan yang lurus.
*berikan kesihatan yang sihat.
*panjangkan umur mereka.
*berikan mereka peluang untuk memperbaiki diri..
*ampunilah segala kesilapan yang mereka lakukan.
*makbulkan doa aku ya ALLAH..
.
TANPA mereka : 

~siapa acha.
~semua kerja xjadi.
~tiada manis n masam dalam kehidupan.
~xlengkap hidup cha.
~hidup cha serba kekurangan.
~sape nak layan kerenah manje n kenakalan cha.
~sape nk dgr sume cerita gembira n sedih cha..
~sape agy nk tolong cha..

*urmmm cha syg mereka..
.dulu time sekolah degil sgt2..kate mereka cha buat xtaw je...
smpi baba xtaw nak ckp pe...uly pulak memg jenis yg xayak ckp....bile nak masuk u, bru terasa indu n syg mereka...
bagi cha even kite xde some1 special dlm idup kite masih de family yang tahu sape kite,yang thu pe yg kite inginkan,
malah mereka juga yang datang dikala kite memerlukan...tapi ramai yg cha tgk bile de kapel,bagi mereka kapel yg segala2nye...
bile ilang cinta family juga yg dicari....tp cha menghormati pendirian n pandangan masing2...cha xde hak sume uh..

SEBAGAI RENUNGAN 

*hargailah mereka selagi mereka de disisi kita..
*xsalah kita mengalah,de yg benar bagi setiap perkataan mahukan kata yg dilontarkan..
*dunia remaja banyak membuat kita tidak sedar betapa penting yer mereka...bagi kite kawan2 adalah segalanya..
*berusahalah yang terbaik untuk mereka...
*tiada insan yang terbaik selain kuarga kita sendiri..
*baik n buruk family kite,kite kne trime,bukan membiarkan mereka tnpa makne yg tidak berharga..
*acha pon tahu kalian juga bersependapat gan cha...
*sape kita tanpa mereka....INGAT UH....

Jika acha ad..........


Jika aku ade bespa_besi buruk.????..
~segala-galanye akn berubah.
~tempat aku lepaskan tekanan.
~uat aku gembira..
~hilang segala kesdihan.
~akan jadi harta yg berharga..
~menjadi kekasih aty yang disayangi...


Jika aku ade camera nikon????
.
~tydo pown bersama.
~pie jalan2 pown bersama.
~suka n duka pon nak same2..
~permulaan untuk meluahkan bakat terpendam..
~nak take pic sume owg....ahhahah
~impian untuk memiliki studio sendiri...
~alhamdulilah family sudah ketahui,n support minat ank perempuan tunggal yer nie...

.
Jika aku de mini cooper..??
~xley la angkut ramai2...
~nak parking at umah jew...hahahah
~semestinya yer akan sentiase membawa family,some1 special,sahabt roundr2.
~yg len nak naik kena an cas pengangkutan....(guraw je)
~nak colour an warna same gan bespa(coming soon).
~plat kete nak same gan plat kete baba...

semua DIATAS mungkin ia akn buat minat aku hampir sempurna..
mempunyai keinginan untuk memiliki ye...
sekarang aku mampu melihatnya, insyaALLAH jika tiada ape2 halagan aku boleh memilikinya..
masa cepat berputar,hingga aku tidak sedar minat yang teramat kepadanya...
sekarang aku banyak menghabiskan masa bersama sahabat aku...
ct hunnysah namenya....pari2 biru uh la yg aku naiki ke hulu n ke hilir..
seronok sgt2 sbb dapat kemana2 bersama yer..
.



terima kasih kepada sahabat sye krn dye ayak memahami sye n minat sye..
sush untuk mencari sahabat yang benar2 memahami minat+sush n senang bersama..

*kawan2 yg lain acha tidak akan lupa...
*sume cha syg n rindu kalian..nak senaraikan ayak...huhuh
*sekali kamu bergelar kawan sye,sekali itu kite tetp selamaye kawan..
*cha tidak halang sesiapa yg ingin berkawan gan cha..
*cha bukan kawan yg baik,tetapi mencube tidak mahu kehilangan kawan..
*maafkan acha yg banyak kekuranagn..

Selasa, 5 Oktober 2010

cheryta acha

nama diberi nor shazwani nazara,berasal dari pontian johor..dilahirkan 8 febuari 1989..
aku merupakan anak terakhir dri 2 owg adek bradik...aku hidup dalam family yang sederhana tp penuh dengan kasih sayang...
aku gadis yang ceria,dan suka ketawa...tapi kadang2 aku agak emo sbb xsuke bile ada yang xkne gan aku..
tapi aku still ok...
ermmm aku suka makan laksa johor dan nasi goreng sotong...best2...air teh ais...lau makan air mesty bes dulu...hehehehe..
aku suka bende yg classic....keinginan tinggi tuk ade bespa...tp tgu la nty..heheh
aku suka p pantai, xkisahla mane tempat janji senang n boleh bersantai....
kdg2 jagk aku suke men bowl n karaoke...
heheheh
lupe lak nak ckp aku skrg balaja at usm...kos pendidikan...major dalam geogrfi n minor dlm sejarah..
at penang nie aku kira ok la...tempat nyer cantik...
agy2 waktu malam...
seronok...
meh la datang pinang kwan2..hehehehhe
aku rse itu je kot......
daa....
aku syg kamu...